شــــــعـــــــر 💔🙂

دیانا · 13:48 1400/08/26

بدِ هیچ کس و نخواین 

چراغ هرکس خاموش شه 

چراغ تو پر نور تر نمیشه....(: 

 

***

 

باید یاد بگیری! 

بهـ خودت انگیزه بدی 

چون کسي این کارو برات انجام نمیده

حتی اگهـ خستهـ ای بازم بگو: 

من میتونم!

 

***

 

شده یک بار بخندی و در اوجش به سکوتی برسی؟!

 

***

 

"یکی بود ، یکی نبود

 

من موندم و اون نموند

 

من دیدم و اون ندید

 

من خواستم و اون نخواست

 

من التماس کردم و اون نشنید

 

من هستم و اون رفته !

 

من خستم و اون …"

 

***

 

دگر از درد تنهایی، به جانم یار می‌باید

 

دگر تلخ است کامم، شربت دیدار می‌باید

 

ز جام عشق او مستم، دگر پندم مده ناصح

 

نصیحت گوش کردن را دل هشیار می‌باید

 

مرا امید بهبودی نماندست، ای خوش آن روزی

 

که می‌گفتم: علاج این دل بیمار می‌باید

 

بهائی بارها ورزید عشق، اما جنونش را

 

نمی‌بایست زنجیری، ولی این بار می‌باید

 

***

 

به خدا غنچه شادی بودم دست عشق آمد و از شاخه ام چید

شعله آه شدم صد افسوس ٬ که دلم باز به دلدار نرسید

 

***

 

دورم ز تو ای خسته خوبان چه نویسم؟

من مرغ اسیرم به عزیزم چه نویسم؟

ترسم که قلم شعله کشد صفحه بسوزد

با آن دل گریان به عزیزم چه نویسم؟

 

***

 

بی قرار توام و در دل تنگم گله هاست

 

آه بی تاب شدن، عادت کم حوصله هاست

 

همچو عکس رخ مهتاب که افتاده در آب

 

در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست

 

آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد

 

بال وقتی قفس پرزدن چلچله هاست

 

بی تو هر لحظه مرا بیم فروریختن است

 

مثل شهری که به روی گسل زلزله هاست

 

باز می پرسمت از مساله ی دوری و عشق

 

و سکوت تو جواب همه ی مساله هاست

 

***

 

ای آنکه دوست دارمت اما ندارمت

 

بر سینه می فشارمت اما ندارمت

 

ای آسمان من که سراسر ستاره ای

 

تا صبح می شمارمت اما ندارمت

 

در عالم خیال خودم چون چراغ اشک

 

بر دیده می گذارمت اما ندارمت

 

می خواهم ای درخت بهشتی، درخت جان

 

در باغ دل بکارمت اما ندارمت

 

می خواهم ای شکوفه ترین مثل چتر گل

 

بر سر نگاه دارمت اما ندارمت

 

***

 

چنان دل بسته ام کردی

 

که با چشم خودم دیدم

 

خودم میرفتم اما

 

سایه ام با من نمی آمد

 

***

 

* دریا *